Descrierea generală
Chiar şi bicicletele se fură câteodată, deci este util să avem asigurare pe ele. Sarcina elevilor este să creeze instrucţiuni pentru o companie de asigurări despre calcularea sumei de asigurare pentru o bicicletă, dar şi suma compensării în caz de furt. Problema impune luarea de decizii, justificarea şi apărarea lor, dar şi compararea diferitelor soluţii.
Disciplina: Matematică
Durata: Două lecţii (90 de minute)
Vârsta: 12-16 ani, dar se poate adapta şi altor grupe de vârstă
Caracteristici IBL
• Contextul este “real life”
• Situaţia evocă multiple strategii de rezolvare
• Elevii anchetează
• Sarcina impune colaborarea şi comunicarea între elevi
Caracteristici WoW
• Context: asigurare (de bicicletă)
• Rolul: elevii lucrează ca consultanţi pentru o firmă de asigurări
• Activitatea: elevii lucrează în grupuri pentru a crea un manual de instrucţiuni pentru o companie de asigurări (de bicicletă)
• Produs: produsul este un material/document scris pentru compania de asigurări, în care calculele sunt prezentate şi justificate
• Profesia asociată: asigurări, riscuri, profesii în care datele “real life” sunt transformate în modele matematice
Documente
Copyright
Acest proiect este finanțat prin contractul nr. 320693 de către Uniunea Europeană prin al Șaptelea Program Cadru pentru cercetare și dezvoltare tehnologică.