Descopera lumea matematicii ?i a ştiin?elor naturii
Mascil Logo
mathematics and science for life - matematica şi ştiinţe pentru viaţă
    

You are here: home > project > professional development


Conceptul de formare profesional─â al proiectului Mascil

de Geoffrey Wake

Cercet─ârile recente (a se vedea Joubert & Southerland, 2009) arat─â c─â o formare profesional─â eficient─â trebuie s─â aib─â urm─âtoarele caracteristici: (i) trebuie sus╚Ťinut─â ├«n timp ╚Öi s─â nu se bazeze pe evenimente unice, izolate, de scurt─â durat─â (ii) trebuie bazat─â pe comunit─â╚Ťi profesionale colaborative, adic─â pe grupuri de profesori care lucreaz─â ├«mpreun─â pentru a ├«mbun─ât─â╚Ťii anumite aspecte din activitatea didactic─â zilnic─â (iii) structurarea ╚Öi construc╚Ťia con╚Ťinuturilor, a cuno╚Ötin╚Ťelor trebuie s─â fie integrat─â. Astfel proiectul mascil ├«╚Öi propune sprijinirea comunit─â╚Ťilor profesionale care reunesc profesori din diferite tipuri de ╚Öcoli (elementare, gimnaziale, liceale, profesionale, voca╚Ťionale, etc.) cu scopul de a explora - ├«n clasele la care predau - implementarea metodelor bazate pe investiga╚Ťii ╚Öi pe curiozitate precum ╚Öi a abord─ârilor care creaz─â conexiuni relevante ├«ntre procesul de ├«nv─â╚Ťare, con╚Ťinuturile ╚Ötiin╚Ťifice ╚Öi lumea muncii (mediul economic, al firmelor care au o produc╚Ťie real─â).

Activit─â╚Ťi specifice

Fiecare comunitate (grup de profesori) va avea ├«nt├ólniri regulate pentru a reflecta asupra problemelor pe care le consider─â a fi relevante din punctul de vedere al pred─ârii disciplinei ╚Öi va fi sprijinit de un mentor care va folosi instrumentele de dezvoltare profesional─â dezvoltate ├«n cadrul proiectului. Colec╚Ťia de instrumente ofer─â puncte de reper ├«n urm─âtoarele domenii: (1) Metode de lucru (ca ╚Öi comunitate sau ├«n clas─â) (2) ├Änv─â╚Ťare bazat─â pe investiga╚Ťii ╚Öi (3) Crearea conexiunilor ├«ntre procesul de ├«nv─â╚Ťare ╚Öi mediul muncii. Instrumentele au rolul de a stimula profesorii ├«n experimentarea abord─ârilor inovative ╚Öi totodat─â prezint─â o serie de materiale (╚Öi c├óteva idei privind folosirea acestora) din colec╚Ťia interna╚Ťional─â de resurse care a fost redactat─â de membrii consor╚Ťiului Mascil.

Experimentarea activ─â a ├«nv─â╚Ť─ârii bazate pe investig─âri ╚Öi pe curiozitate

├Än cadrul proiectului mascil profesorii ╚Öi viitorii profesori au posibilitatea de a experimenta activ metodele ├«nv─â╚Ť─ârii bazate pe investig─âri ╚Öi pe curiozitate prin activit─â╚Ťi special concepute ╚Öi prin reflec╚Ťiile asupra propriilor experien╚Ťe. Astfel vor fi organizate mai multe ╚Öedin╚Ťe pentru diferite grupuri de lucru ╚Öi ├«ntre aceste ╚Öedin╚Ťe profesorii vor folosi cu elevii materialele ╚Öi resursele proiectului pentru ca la urm─âtoarea ╚Öedin╚Ť─â aceste activit─â╚Ťi s─â fie anaizate ├«n grup. Reflec╚Ťiile ╚Öi analizele se vor focusa asupra pred─ârii ╚Öi ├«nv─â╚Ť─ârii prin metode bazate pe investiga╚Ťii, asupra conexiunilor cu mediul muncii, asupra schimb─ârilor care se produc ├«n practica pred─ârii ca urmare a acestor activit─â╚Ťi, asupra activit─â╚Ťii elevilor, etc. Acest mod de lucru va sprijini un model de dezvoltare ├«n spiral─â ├«n care comunit─â╚Ťile profesionale vor crea propriile lor materiale cu un context voca╚Ťional bogat ╚Öi localizat ├«n sfera de activitate a comunit─â╚Ťii.

Modele flexibile de dezvoltare profesional─â

Un aspect inovativ al cursului de dezvoltare profesional─â este faptul c─â va sprijini at├ót ├«nt├ólnirile fa╚Ť─â-├«n-fa╚Ť─â, vizitele mutuale la ore, dar ╚Öi socializarea on-line prin interfa╚Ťa e-learning care ofer─â posibilitatea colabor─ârilor la distan╚Ťe mai mari, chiari printre participan╚Ťii din ╚Ť─âri diferite. Pe durata proiectului partenerii din consor╚Ťiul Mascil vor lucra folosind metode diverse ╚Öi modele flexibile pentru a experimenta ╚Öi a adapta la nevoile locale modelele de dezvoltare profesional─â care pot garanta diseminarea la o scal─â c├ót mai larg─â a metodelor bazate pe investigare ╚Öi curiozitate ╚Öi pe conexiunile dintre mediul muncii ╚Öi procesul de ├«nv─â╚Ťare.

Reference

Joubert, M., & Sutherland, R. (2009). A perspective on the literature: CPC for teachers of mathematics. National Centre for Excellence in the Teaching of Mathematics. https://http://www.ncetm.org.uk/inquiry/9336


Notice Inquiry Based Learning

Illustration inquiry based learning


twitter rss-feed newsletter freiburg-mascil@lists.ph-freiburg.de

Acest proiect este finan╚Ťat prin contractul nr. 320693 de c─âtre Uniunea European─â prin al ╚śaptelea Program Cadru pentru cercetare ╚Öi dezvoltare tehnologic─â.