Descoperă lumea matematicii și a ştiințelor naturii
Mascil Logo
mathematics and science for life - matematică şi ştiinţe pentru viaţă
Incubarea icrelor

Descrierea generală

Incubare

Problema de bază este reglarea pH-ului într-un incubator de icre pentru a asigura buna dezvoltare a icrelor.
Disciplina: Chimie și biologie
Durata: Două lecţii (90 de minute)
Vârsta: 11-15 ani, dar se poate adapta şi altor grupe de vârstă



Caracteristici IBL

• Contextul este “real life”
• Există mai multe soluții, bineînțeles costul diferitelor tehnici de reglare este diferit
• Elevii pot optimiza și costul întreținerii unui incubator pe o perioadă mai lungă
• Sarcina impune colaborarea şi comunicarea între elevi

Caracteristici WoW

• Context: este real, icrele se dezvoltă doar la anumite valori pH ale apei, deci acesta trebuie măsurat și reglat periodic, fără a ieși din intervalul determinat de limitele permise
• Rolul: elevii lucrează ca un inginer chimist
• Activitatea: elevii lucrează în grupuri pentru a crea o strategie privind reglarea pH-ului
• Produs: Poate fi controlul efectiv a valorii pH-ului, dar poate fi o strategie privind programarea intervenáiilor, etc.
• Profesia asociată: supraveghetorul unui incubator pentru icre

Documente

Ghid pentru profesori: WORD
Pt. elevi: WORD

Copyright


Partener Mascil: Grecia  

Materialele sunt publicate sub licența
CC BY-NC-SA 4.0.

Notice Inquiry Based Learning

Illustration inquiry based learning


twitter rss-feed newsletter freiburg-mascil@lists.ph-freiburg.de

Acest proiect este finanțat prin contractul nr. 320693 de către Uniunea Europeană prin al Șaptelea Program Cadru pentru cercetare și dezvoltare tehnologică.