Descoperă lumea matematicii și a ştiințelor naturii
Mascil Logo
mathematics and science for life - matematică şi ştiinţe pentru viaţă
Creează şi construieşte propriul tău aspirator, uscător de păr sau maşinuţă de jucărie

Descrierea generală

Dryer

În acest exerciţiu, participanţii au fost rugaţi să rezolve o problemă prin dezvoltarea şi perfecţionarea unei tehnologii. Au fost rugaţi să facă o schiţă şi apoi să monteze propriul lor aspirator, uscător de păr sau maşinuţă de jucărie. Elevii caută soluţii creative la o problemă interesantă şi lucrează ca ingineri. Aceste exerciţii se concentrează pe practica STEM (Ştiinţă, tehnologie, inginerie şi matematică) şi pe relaţia între practicile şi conceptele STEM. Prin aceste legături cu lumea de fiecare zi, elevii au posibilitatea de a înţelege în ce măsură STEM face parte din viaţa cotidiană. Un alt aspect important al exerciţiului este evidenţierea naturii acestuia, luând în considerare punctele sale tari şi slabe, având în vedere echilibrul între sexe în cadrul grupelor participante la activităţile STEM. În acest sens, în timpul activităţii, profesorul trebuie să fie atent la eventualele diferenţe între preferinţele băieţilor şi cele ale fetelor în momentul în care ia o decizie privind exerciţiile din clasă.
Disciplina: Matematică, fizică
Durata: Două lecţii (120 de minute)
Vârsta: 11-15 ani, dar se poate adapta şi altor grupe de vârstă



Caracteristici IBL

• Analizarea situaţiilor
• Planificarea cercetării
• Experimentare sistematică
• Interpretare şi evaluare
• Comunicarea rezultatelor

Caracteristici WoW

• Context: Exerciţiul are legătură directă cu lumea muncii. Elevii studiază câteva produse de bază de uz casnic, cum ar fi aspiratorul sau uscătorul de păr, şi vor găsi soluţii creative la o problemă fascinantă lucrând ca inginerii adevăraţi.
• Rolul: Elevii lucrează în grupuri ca designeri şi ingineri pentru a realiza un obiect
• Activitatea: Elevii fac schiţa şi construiesc propriul lor aspirator, uscător de păr sau maşinuţă de jucărie. Au posibilitatea de a alege o singură temă dintre cele trei care îi interesează.
• Produs: Aspiratorul, uscătorul de păr şi maşinuţa sunt produsele concrete.
• Profesia asociată: inginer electrotehnic, designer

Documente

Copyright


Partener Mascil: Turcia  

Materialele sunt publicate sub licența
CC BY-NC-SA 4.0.

Notice Inquiry Based Learning

Illustration inquiry based learning


twitter rss-feed newsletter freiburg-mascil@lists.ph-freiburg.de

Acest proiect este finanțat prin contractul nr. 320693 de către Uniunea Europeană prin al Șaptelea Program Cadru pentru cercetare și dezvoltare tehnologică.