|
|
|
|
În cursul lunii ianuarie 2015, la Școala Gimnazială "Liviu Rebreanu" din Miercurea Ciuc
a avut loc implementarea unei activități MASCIL cu elevi de clasa a VIII-a.
Activitatea a fost proiectată de către doamna Dénes Margit, iar la activitate au participat
și directorii școlii doamna Miron Carmen și doamna Mihalache Liliana. Tema activității a fost "Renovarea unui apartament"
și materialul a fost elaborat folosind activitatea Renovating a flat din colecția MASCIL. Mai multe detalii ...
|
La Școala Gimnazială "Liviu Rebreanu" din Miercurea Ciuc
a avut loc implementarea unei activități MASCIL cu elevi de clasa a V-a și a IV-a. Elevi din clasa a V-a, au fost profesori în clasa colegilor lor mai mici.
Activitatea a fost proiectată de către doamna Dénes Margit, iar la activitate au participat
mai mulți participanți ai cursului de formare MASCIL, precum și alți invitați. Mai multe detalii ...
|
Începând din octombrie 2014 au avut activități de formare profesională pentru masteranzi
în cadrul proiectului MASCIL. Grupul, alcătuit din 13 masteranzi (majoritatea profesori debutanți) la masteratul de Didactică Matematică,
linia maghiară, a participat la 12 activități MASCIL, 4 dintre acestea organizate la Cluj Napoca și 8 la Răstolița
în perioada 28.11.2014-01.12.2014. Mai multe detalii ...
|
Începând din noiembrie 2014 au avut activități de formare profesională în cadrul proiectului MASCIL.
Primul grup, alcătuit din 23 de profesori a participat la 2 activități a câte 4 zile, o activitate la Miercurea Ciuc (21-24.11.2014) și
o altă activitate la Cluj-Napoca (12-15.12. 2015). Mai multe detalii ...
|
7-11 Septembrie: Un grup de 6 profesori și 27 elevi de la Liceul Teoretic Báthory István din Cluj Napoca a participat la activități
Mascil în cadrul unei tabere organizate de Fundația Lyceum la Rimetea. Pe lângă activitățile tradiționale legate de rezolvarea problemelor elevii
au proiectat și au confecționat (din material polifoam) cuburi de tip Happy Cube. Mai multe detalii ...
|
18-23 august 2014: 3 profesori și 6 elevi de clasa a 7-a au participat la o serie de activități didactice experimentale la Sovata. Elevii au avut sarcina de a proiecta, analiza și realiza
puzzle-uri de tip Happy Cube și Impuzzable. Cuburile Happy Cube au fost confecționate din polifoam iar cubul Impuzzable din plăci OSB. Mai multe detalii ...
|
30 aprilie 2014: Cercetările recente Joubert & Southerland, 2009) evidențiază trei factori-cheie privind eficiența
dezvoltării profesionale a cadrelor didactice:
(i) trebuie susținută pe termen lung și nu prin evenimente unice de scurtă durată,
(ii) treuie să se bazeze pe munca colaborativă a comunităților profesionale și
(iii) dezvoltarea cunoștințelor legate de disciplină trebuie să fie integrată. Din acest motiv Mascil
susține Comunități Profesionale de Învățare care integrează profesori din diferite tipuri de școli (vocațional și teoretic), din diferite domenii
(matematică, fizică, chimie, etc.) care lucrează împreună pentru a experimenta și a explora - în clasele la care predau - posibilitățile de implementare
a abordărilor bazate pe investigări și pe curiozitate și care crează legături relevante cu lumea muncii. Mai multe detalii ...
Pe 15 și 16 decembrie 2014 va avea loc la Essen conferința Educating the Educators, organizată de Consorțiul Mascil și Centrul German pentru Formarea Profesorilor de Matematică
(DZLM - German Centre for Mathematics Teacher Education, www.dzlm.de). Organizatorii îi invită pe toți cei interesați de organizarea cursurilor de formare
pentru profesori în domeniul matematicii și a științelor naturii să participe la acest eveniment. Mai multe detalii pe pagina conferinței...
2 ianuarie 2014: În decembrie 2013 partenerii proiectului mascil au participat la a doua
reuniune de proiect la Heraklion alături de Comitetul European Consultativ. Principalele aspecte discutate au fost: crearea unei
platforme
internaționale pentru profesori și dezvoltarea unei colecții de instrumente pentru dezvoltarea profesională. Pentru detalii citiți
interviul cu Marie Joubert de la University of Nottingham. Mai multe detalii ...
Acest proiect este finanțat prin contractul nr. 320693 de către Uniunea Europeană prin al Șaptelea Program Cadru pentru cercetare și dezvoltare tehnologică.