Descoperă lumea matematicii și a ştiințelor naturii
Mascil Logo
mathematics and science for life - matematică şi ştiinţe pentru viaţă
Restaurarea unei farfurii
Restaurarea unei farfurii
Material pt. clasă
Sere închise
Sere închise
Material pt. clasă

Activități MASCIL la Școala Gimnazială Bod Péter din Cernat, jud. Covasna

Activitate pe teren Elevii din Școala Gimnazială Bod Péter (Cernat, jud. Covasna) în cadrul unor activități de teren au vizitat cetatea IKA, situat în apropierea localității. Activitatea de teren a fost parte a unor ore de matematică la care elevii au căutat răspunsuri la întrebări legate de acoperișul recent renovat (2014) al cetății. Mai multe detalii ...


Ce face un topograf? Activități MASCIL în comuna Căpâlnița, jud. Harghita

Masurarea ariilor În perioada 2013-2015 la Școala Gimnazială Kriza János din Căpâlnița, jud. Harghita, în cadrul orelor de matematică au fost organizate o serie de activități de teren la care elevii au putut înțelege și aplica diferite cunoștințe matematice în contexte reale, la diferite locuri de muncă. Astfel au măsurat aria unor terenuri, au vizitat un atelier de tâmplărie, au studiat etichetele diferitelor produse la un magazin, au avut o consultație despre credite la o bancă, au vizitat stația meteorologică din apropierea localității, au stat la bibliotecă pentru a căuta unitățile de măsură care apar în texte (basme) mai vechi, etc. Mai multe detalii ...


Activități MASCIL la Liceul Florea Bogdan din Reghin, jud. Mureș

Cum se asamblează o bancă Elevii a două clase (a VII-a și a VIII-a) de la Liceul Bogdan Florea din Reghin au avut prilejul de a lucra cu un tâmplar profesionist în cadrul unor activități de matematică. Sarcina elevilor a fost proiectarea și realizarea a două bănci, care pot fi folosite în curtea școlii. Astfel după stabilirea formei aproximative elevii au făcut desenele tehnice necesare calculând dimensiunile fiecărei bucăți, locul șuruburilor de prindere, etc. După verificare proiectelor, bucățile au fost executate de tâmplar, iar asamblarea băncilor s-a efectuat în școală de către elevi. Mai multe detalii ...


Activități MASCIL la Liceul de Arte "Nagy István"

Rafturi non-standard În cursul lunii februarie, martie și aprilie 2015, la Liceul de Arte "Nagy István" din Miercurea Ciuc au avut loc o serie de activități MASCIL cu elevi de clasa a IX-a și a X-a, grupele de arhitectură. Activitatea a fost proiectată și realizată de către Zsombori Gabriella (profesoară de matematică, formator MASCIL), Csata Lili (profesoară de matematică) și Máthé Klára Krisztina (arhitect) cu sprijinul domnului Bíró Sándor. Activitățile au avut drept scop experimentarea posibilelor aplicații ale acoperirilor planului realizate cu poligoane regulate. Astfel un grup de elevi a proiectat parchetări pentru viitorul cabinet de arhitectură iar un alt grup a proiectat si a realizat din material lemnos rafturi modulare pornind de la diferite acoperiri pseudo-regulate. Mai multe detalii ...


O activitate bazată pe un material MASCIL

În cursul lunii ianuarie 2015, la Școala Gimnazială "Liviu Rebreanu" din Miercurea Ciuc a avut loc implementarea unei activități MASCIL cu elevi de clasa a VIII-a. Activitatea a fost proiectată de către doamna Dénes Margit, iar la activitate au participat și directorii școlii doamna Miron Carmen și doamna Mihalache Liliana. Tema activității a fost "Renovarea unui apartament" și materialul a fost elaborat folosind activitatea Renovating a flat din colecția MASCIL. Mai multe detalii ...

Renovarea unui apartament


Activitatea "Fii și tu profesor pentru o zi! "

La Școala Gimnazială "Liviu Rebreanu" din Miercurea Ciuc a avut loc implementarea unei activități MASCIL cu elevi de clasa a V-a și a IV-a. Elevi din clasa a V-a, au fost profesori în clasa colegilor lor mai mici. Activitatea a fost proiectată de către doamna Dénes Margit, iar la activitate au participat mai mulți participanți ai cursului de formare MASCIL, precum și alți invitați. Mai multe detalii ...

Profesor pentru o zi


Cursuri de formare MASCIL pentru masteranzi

Începând din octombrie 2014 au avut activități de formare profesională pentru masteranzi în cadrul proiectului MASCIL. Grupul, alcătuit din 13 masteranzi (majoritatea profesori debutanți) la masteratul de Didactică Matematică, linia maghiară, a participat la 12 activități MASCIL, 4 dintre acestea organizate la Cluj Napoca și 8 la Răstolița în perioada 28.11.2014-01.12.2014. Mai multe detalii ...

O problemă de clasa a 8-a și soluțiile participanților


Cursuri de formare MASCIL

Începând din noiembrie 2014 au avut activități de formare profesională în cadrul proiectului MASCIL. Primul grup, alcătuit din 23 de profesori a participat la 2 activități a câte 4 zile, o activitate la Miercurea Ciuc (21-24.11.2014) și o altă activitate la Cluj-Napoca (12-15.12. 2015). Mai multe detalii ...

O problemă de clasa a 8-a și soluțiile participanților


Proiectează-ți propriul puzzle Happy Cube!

7-11 Septembrie: Un grup de 6 profesori și 27 elevi de la Liceul Teoretic Báthory István din Cluj Napoca a participat la activități Mascil în cadrul unei tabere organizate de Fundația Lyceum la Rimetea. Pe lângă activitățile tradiționale legate de rezolvarea problemelor elevii au proiectat și au confecționat (din material polifoam) cuburi de tip Happy Cube. Mai multe detalii ...

Proiectarea unui cub de tip Happy Cube


Proiectează-ți propriul cub Impuzzable!

18-23 august 2014: 3 profesori și 6 elevi de clasa a 7-a au participat la o serie de activități didactice experimentale la Sovata. Elevii au avut sarcina de a proiecta, analiza și realiza puzzle-uri de tip Happy Cube și Impuzzable. Cuburile Happy Cube au fost confecționate din polifoam iar cubul Impuzzable din plăci OSB. Mai multe detalii ...

Proiectarea unui cub Impuzzable


Conceptul de formare profesională al proiectului Mascil

30 aprilie 2014: Cercetările recente Joubert & Southerland, 2009) evidențiază trei factori-cheie privind eficiența dezvoltării profesionale a cadrelor didactice: (i) trebuie susținută pe termen lung și nu prin evenimente unice de scurtă durată, (ii) treuie să se bazeze pe munca colaborativă a comunităților profesionale și (iii) dezvoltarea cunoștințelor legate de disciplină trebuie să fie integrată. Din acest motiv Mascil susține Comunități Profesionale de Învățare care integrează profesori din diferite tipuri de școli (vocațional și teoretic), din diferite domenii (matematică, fizică, chimie, etc.) care lucrează împreună pentru a experimenta și a explora - în clasele la care predau - posibilitățile de implementare a abordărilor bazate pe investigări și pe curiozitate și care crează legături relevante cu lumea muncii. Mai multe detalii ...


Conferință: Formarea formatorilor

Pe 15 și 16 decembrie 2014 va avea loc la Essen conferința Educating the Educators, organizată de Consorțiul Mascil și Centrul German pentru Formarea Profesorilor de Matematică (DZLM - German Centre for Mathematics Teacher Education, www.dzlm.de). Organizatorii îi invită pe toți cei interesați de organizarea cursurilor de formare pentru profesori în domeniul matematicii și a științelor naturii să participe la acest eveniment. Mai multe detalii pe pagina conferinței...


Instrumente pentru dezvoltarea profesională

2 ianuarie 2014: În decembrie 2013 partenerii proiectului mascil au participat la a doua reuniune de proiect la Heraklion alături de Comitetul European Consultativ. Principalele aspecte discutate au fost: crearea unei platforme internaționale pentru profesori și dezvoltarea unei colecții de instrumente pentru dezvoltarea profesională. Pentru detalii citiți interviul cu Marie Joubert de la University of Nottingham. Mai multe detalii ...

Notice Inquiry Based Learning

Illustration inquiry based learning


twitter rss-feed newsletter freiburg-mascil@lists.ph-freiburg.de

Acest proiect este finanțat prin contractul nr. 320693 de către Uniunea Europeană prin al Șaptelea Program Cadru pentru cercetare și dezvoltare tehnologică.