Jutalomkirándulás Görögországba

2014 augusztus elsején iskolánk 52 diákja jó tanulmányi eredményeinek és extracurriculáris tevékenységeinek köszönhetően Görögországba indult, Paralia Katerinire. Talán a 21 órás út hosszúnak tűnhet, de a hangulat és a társaság már első perctől fogva annyira jó volt, hogy szinte nem is volt időnk megunni. Az alvás a legkülönlegesebb pozíciókban volt csak megoldható az út során. Reggel, miután megérkeztünk és elfoglaltuk szobáinkat a Vila Andromahiban, mindenki a partra sietett. A víz szép tiszta és meleg volt végig, így korlátlanul tudtuk élvezni egész nyaralásunk alatt.

Alig pihentük ki a hosszú út fáradalmait másnap reggel máris az istenek hegyét, az Olümposzt tűztük ki úti célnak. Bár a hegy legmagasabb pontját nem másztuk meg, de Zeusz trónját mindenki megcsodálhatta. A nap további részében meglátogattuk a hegyet környező falvakat, a görög kánikulában mindenki kedvenc fagylaltját ízlelgetve próbált minél jobban odafigyelni a turistavezetőnk szavaira. Mindenki megörült a hírnek, hogy délután még lesz alkalmunk a strandolásra is, ráadásul az esténk is eseménydúsan telt el: szülinapot ünnepeltünk és jót buliztunk.

Vakációnk fénypontja a Skiathosi kirándulás volt. Hajóval utaztunk a szigetre, amelyen táncolni tanítottak minket. A hajó legénysége gondoskodott arról, hogy mindenki jól érezze magát egy lufi-csatával megkoronázva az amúgy is csodálatos napot. Miután megnéztük a várost, egy kifogástalan tengerpartra mehettünk ahol minden gyönyörű volt. Annyira jól éreztünk magunkat, hogy alig akartunk eljönni, de estére már otthon kellett lennünk.

A már jól megszokott úszkálás és napozás után este mindenki szépen felöltözött és közösen elmentünk egy görög estre. Kedvesen fogadtak minket, majd miután mindenki megtalálta a helyét az asztalnál görög ételt tálaltak nekünk. Evés közben tánccal szórakoztattak minket, majd miután mindenki jóllakott minket is táncolni hívtak. Az est végén már mindenkiből profi görög táncos lett.A hazautazás napja szomorú volt, hiszen alig tudtunk megválni a tengertől, a gyrostól és persze egymástól. Visszafele az út pedig már meg sem kottyant, mert mindenki aludt.

A felejthetetlen kirándulásért hálás köszönet a Szent Mihály plébániának, főtisztelendő Kovács Sándor fő esperes úrnak és Vincze Csilla tanárnőnek a szervezésért.