Prágai kirándulás

Prágába, a Cseh Köztársaság fővárosába 2014. november 28-án este indultunk. Az út hosszú volt, de délelőttre sikeresen megérkeztünk. A szobákat még nem foglalhattuk el, emiatt lepakoltunk és elmentünk várost látogatni. Még mielőtt mindenki útnak indult volna, kaptunk a tanároktól pár térképet azért, hogy ha eltévednénk, tudjunk eljutni a találkozási ponthoz. Tanáraink elvezettek minket a főtérre, ahol mindenki beváltotta a zsebpénzét, hiszen Prágában koronával fizetnek. Ezek után volt időnk körbejárni Prágát, a karácsonyi vásárt és az üzleteket. Mivel eléggé hideg volt, néhányan elmentek harapnivalóért vagy éppen egy finom forró csokit inni. Én nagyon érdekesnek találtam azt, hogy szinte minden sarkon állt egy-egy élőszobor, aki szórakoztatta a turistákat.

Estefelé elfoglaltuk a szállást, kicsomagoltunk és még lefekvés előtt megbeszéltük az aznap történteket. Reggel korábban keltünk és reggeli után elmentünk a prágai kastélyba. A bejáratnál két katona állt, akikkel sorra fényképezkedtünk. Szerencsénk volt, hiszen pont akkor jött a váltás, és nagyon érdekes volt ennek szemtanúja lenni. Beértünk a kastélyba, ahol a tanárok útbaigazítottak minket, és hagyták, hogy egyedül járjuk körbe a múzeumokat. A jegy hátán volt egy kis térkép is, amelynek segítségével tudtunk tájékozódni. Szép lassan körbejártuk az egész teret, a múzeumokat, a templomokat és kisebb üzletecskéket is. Nagyon érdekesnek találtam az Aranyutcácskát, mivel itt az apró, régi kis színes házikókba is be lehetett menni. Ezekben a házikókban múzeumokat és kis üzleteket is meg lehetett látogatni. A turisták itt megnézhetik a különböző középkori kínzóeszközöket, és a lovagi pajzsokat is. A kis üzletekben inkább kézzel készített bábukat, mágneseket és finom csokikat lehetett vásárolni. Később találkoztunk a többiekkel a Sárkányölő Szent György szobornál, ahol készítettünk pár csoportképet is és elindultunk a főtér felé. Tanáraink ekkor megengedték, hogy egyedül barangoljuk be Prágát. Majdnem minden kisebb ajándékboltban körülnéztünk. Ezek közül az egyik legérdekesebb egy csokiüzlet volt, ahol szinte mindent meg lehetett találni kizárólag kézzel készített csokiból telefon, emberek, ékszerek, állatok stb. Nagy nehezen, a térképek és helyi lakosok segítségével eljutottunk a főtérre, ami után elmentünk kávézni.

Ennek a napnak is gyorsan vége lett és sajnos ezzel együtt a kirándulásnak is. Igaz, rövid volt, de nagyon jól telt és szerintem megérte részt venni rajta.